Συχνές Ερωτήσεις

Η ποσότητα βάρους που θα χάσετε εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς. Προφανώς η προσθήκη άσκησης στο πρόγραμμά σας θα επιταχύνει την απώλεια βάρους σας. Η αποφυγή της κατανάλωσης τροφών που αποτελούν συνήθεις αιτίες «καθυστέρησης» είναι επίσης ένα καλό πράγμα. (Τεχνητά γλυκαντικά, γαλακτοκομικά, προϊόντα και υποπροϊόντα σιταριού, γλουτένη σιταριού, άλευρα σιταριού και οτιδήποτε περιέχει αναγνωρίσιμο προϊόν σιταριού).


Η απώλεια βάρους από υγρά είναι συνηθισμένη όταν ξεκινάτε για πρώτη φορά μια δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων. Η κέτωση έχει διουρητική δράση, η οποία μπορεί να προκαλέσει σημαντική απώλεια βάρους σε λίγες μόνο ημέρες. Αν και δεν μου αρέσει να είμαι ο αγγελιοφόρος κακών ειδήσεων, αυτό δεν είναι λίπος, αλλά σε μια παράλληλη (και πιο θετική) επισήμανση, αυτό δείχνει ότι το σώμα σας αρχίζει να μεταβάλλεται σε μια μηχανή καύσης λίπους!

Ένας από τους πλέον συνηθισμένους τρόπους παρακολούθησης των υδατανθράκων σας είναι μέσω του MyFitnessPal και της εφαρμογής του για κινητά. Δεν μπορείτε να παρακολουθείτε τους καθαρούς υδατάνθρακες στην εφαρμογή, αν και μπορείτε να ελέγχετε τη συνολική πρόσληψη υδατανθράκων και τη συνολική πρόσληψη φυτικών ινών. Για να λάβετε τους καθαρούς υδατάνθρακες, απλά αφαιρέστε τη συνολική πρόσληψη φυτικών ινών από τη συνολική πρόσληψη υδατανθράκων.

 

Κάποιοι επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν το FatSecret, το οποίο είναι μια εφαρμογή με την οποία δεν είμαι εξοικειωμένος, αν και γνωρίζω ότι μπορείτε να παρακολουθείτε τους καθαρούς υδατάνθρακες σας. Η επιλογή εξαρτάται εξ ολοκλήρου από εσάς και από την ελεύθερη βούλησή σας να αποφασίσετε.

Πρώτα πάρτε μια ανάσα, δεν ήρθε το τέλος του κόσμου. Μπορεί να διαπιστώσετε ότι το βάρος σας αυξάνεται προσωρινά, καθώς το σώμα σας κατακρατεί νερό. Μπορεί επίσης να διαπιστώσετε ότι η ζυγαριά κατεβαίνει αρκετά γρήγορα όταν χάνετε αυτό το νερό.


Αν δείτε τη ζυγαριά να παρουσιάζει διακυμάνσεις, να έχετε κατά νου ότι υπάρχει βιολογικός λόγος γι' αυτό. Συγκεντρώστε τον εαυτό σας, επανέλθετε στο σωστό δρόμο και κρατήστε αυστηρή στάση για να περιορίσετε τις λιγούρες.

Πολλά πράγματα μπορούν να προκαλέσουν επιβράδυνση της απώλειας βάρους: το άγχος, η έλλειψη ύπνου, η άσκηση, οι ορμονικές αλλαγές και η χρήση αλκοόλ αποτελούν μεταξύ άλλων σημαντικούς παράγοντες. Επίσης, η απώλεια βάρους δεν θα είναι πάντα μια γραμμική διαδικασία. Έχουμε αυξομειώσεις στο νερό που συμβαίνουν καθημερινά.


Κατά μέσο όρο χάνεται μισό με ένα κιλό την εβδομάδα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η ζυγαριά θα πέφτει σταθερά. Κάντε μετρήσεις σε εκατοστά καθώς και παρακολούθηση του βάρους σας μέσω της ζυγαριάς, καθώς συχνά μπορεί να υπάρχουν αλλαγές στο μέγεθος αλλά καμία αλλαγή στη ζυγαριά. Εάν εξακολουθείτε να αντιμετωπίζετε προβλήματα μετά από 4-5 εβδομάδες, αρχίστε να εξετάζετε τις διατροφικές σας επιλογές.


Το πρώτο πράγμα που συνήθως προτείνουν οι keto dieters, είναι να ελέγξετε εκ νέου τα Macros σας για να βεβαιωθείτε ότι έχετε ακολουθήσει την πορεία σας σωστά, να βεβαιωθείτε ότι πίνετε αρκετό νερό και συμπληρώνετε ηλεκτρολύτες, και τέλος να μειώσετε την ποσότητα των γαλακτοκομικών που καταναλώνετε.

Η σύντομη απάντηση είναι ναι. Εκτός από τις γενικές κατευθυντήριες γραμμές που αναφέρθηκαν παραπάνω, δεν υπάρχουν πραγματικοί «κανόνες, εφόσον καταναλώνετε χαμηλούς υδατάνθρακες, μέτρια πρωτεΐνη και παίρνετε τις υπόλοιπες θερμίδες σας από λίπος. Αν αυτό ταιριάζει με τα Macros σας, τότε είστε εντάξει.


Κάποιοι πίνουν καφέ με βούτυρο (ετοιμάζω συνταγή!) και τρώνε άφθονο κρέας, κάποιοι κάνουν χορτοφαγικές συνταγές, κάποιοι δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά και ξηρούς καρπούς. Υπάρχουν πολλές επιλογές εκεί έξω για να ταιριάζουν σε οποιουσδήποτε διατροφικούς περιορισμούς.

Ορισμένα άτομα θέλουν να εγκαταλείψουν την keto μόλις φτάσουν στο βάρος-στόχο τους, άλλοι επιλέγουν να παραμείνουν ή να ξεκινήσουν μια δίαιτα καθαρής διατροφής.


Ακολουθώ τη δίαιτα keto εδώ και σχεδόν μια δεκαετία. Ένα πράγμα πρέπει πάντα να θυμάστε: Αν επιστρέψετε στις παλιές σας συνήθειες θα ξαναπάρετε βάρος.


Αν διατηρήσετε την πρόσληψη υπό έλεγχο, μπορεί να παρατηρήσετε και πάλι αύξηση του βάρους λόγω της αναπλήρωσης των αποθεμάτων γλυκογόνου.


Να σημειώσω εδώ ότι πολύς κόσμος παραμένει στην keto για πολλά χρόνια, απλά και μόνο για λόγους ευεξίας!

Scroll to Top